A webáruház készítés 10 egyszerű lépése

, , A webáruház készítés 10 egyszerű lépése bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva


Egy webáruház számos előnnyel járhat a fizikai üzlethez képest, amelynek nagy részét a működtetése közben veszed észre. Ahhoz, hogy ez egy jól működő gépezet legyen, számos dologra oda kell figyelned. Szükség van a márkaépítés, a webdesign, valamint a tartalom stratégia megértésére, és összehangolására is. Ez hatalmas munkának tűnhet, de a következő lépéseinkkel megkönnyítheted a dolgodat!

 

  1. Találd ki, hogy mit fogsz eladni!

A webáruház készítés első lépése, hogy kitaláld, mit szeretnél eladni? Mindenképp olyan terméket vagy szolgáltatást válassz, amiben örömödet leled, hiszen így a webáruház üzemeltetését sem teherként fogod megélni.

Bármi legyen a célod, mindenképp ajánlott előtte egy piackutatást tartanod, hogy felmérd, mennyire van szüksége az embereknek a Te szolgáltatásodra/termékedre? Ismerd meg a piacot, és az aktuális trendeket! Egy webáruház futtatása nem csak azt jelenti, hogy tudjuk, mire van szükségük aktuálisan a fogyasztóknak, hanem azt is, hogy mire lesz szükségük a jövőben.

  1. Határozd meg a célközönséget!

A webáruház készítés nem csak a technikai dolgokon múlik. Fontos, hogy ismerd a célközönséget, és otthonosan mozogj köztük, ami az online vállalkozásodat illeti! Mindent a potenciális ügyfelekre kell szabni: a felhasználói élményt, felhasználói felületet, a webdesignt, és a tartalmat egyaránt.

Tudnod kell a potenciális ügyfelekről minden információt. Mi a hátterük? Mennyi a jövedelmük? Hány évesek? Mely versenytársak weboldalait látogatják szívesen? Mindezek az információk segítenek az igényeiknek megfelelő személyre szabott webáruház, valamint a jobb felhasználói élmény létrehozásában.

  1. Találj ki egy ütős cég nevet!

Próbálj meg nem a közhelyek csapdájába kerülni! Találj ki egy olyan cég nevet, amivel kitűnhetsz a tömegből, és nem hasonlít a versenytársakéhoz!

Tudtad, hogy a rövid, és tömör nevek jobban megmaradnak az emberek fejében? Törekedj arra, hogy egy-maximum két szavas legyen a márkanév! Így az ideális domain név kigondolása is könnyebb lesz. Ha pedig épp foglalt, akkor egy kis csavarral könnyedén ki tudsz találni valami teljesen új, és friss nevet.

  1. Határozd meg a márkádat!

Az olyan márkák, mint a Coca-Cola, a Starbucks és az Apple, mind beolvadtak a kollektív pszichénkbe. Az ikonikus logóknak, és a vizuális elemeknek köszönhetően ezek a márkák szorosabb kapcsolatban állnak fogyasztóikkal, mint azok a vállalatok, amelyek identitása kevésbé meghatározott. Éppen ezért a webáruházaknak emlékezetes logóval, színpalettával és egyértelmű kommunikációval kell rendelkeznie.

A márkádnak bizalomgerjesztőnek, és vonzónak kell lennie, hogy a fogyasztók érzelmileg kötődjenek hozzá. Ügyelj arra, hogy következetes, és egyedi legyél!

  1. Találd meg a legjobb e-kereskedelmi platformot!

A webáruház készítés során a design, és a márkanév mellett elengedhetetlen a funkcionalitás. Manapság már számos e-kereskedelmi platform közül választhatsz, mint például a Magento, a Shopify vagy a WooCommerce.

A következő funkciók elengedhetetlenek ahhoz, hogy jól működjön a webáruházad:

  • Reszponzív kialakítás: A webáruháznak minden eszközről jól kell működnie, a felhasználói élmény növelése érdekében.
  • Termékmenedzsment: A készlet hozzáadásának, szerkesztésének és nyomon követésének egyszerűnek kell lennie.
  • Tartalomkezelő rendszer: Segítségével könnyen szerkesztheted a webáruház tartalmait /blog, hírlevél/.
  • Kosár: Fontos, hogy testreszabható és könnyen formázható legyen a kosár, hogy az tökéletesen illeszkedjen a vásárlási élménybe. ‍‍
  • Fizetési opciók: A fizetésnél ajánlott több lehetőséget megadni, mint az elektronikus fizetés /Google pay, Apple Pay, Paypal/ vagy a bankkártyás opció.
  1. Határozd meg a termékkategóriákat!

Képzeld el, hogy egy áruház liftjében vagy. Az egyes gombok mellett található az emeletek megnevezése, mint férfi/női/gyermek ruházati szint. Ha egy adott emeleten szállsz ki, akkor egy olyan helyre kerülsz, ahol táblákkal jelölik az egyes termékek helyét, és kategóriáját.

Egy webáruház hasonlóan működik. A termékkategóriáknak lényegre törőnek kell lenniük, és a felhasználónak azonnal tudnia kell, hogy azt az adott terméket keresi-e? A termékkategóriának egyértelműen meg kell mutatnia az irányt!

Annak érdekében, hogy sikeres online vállalkozást tudhass magadénak, számos dologra oda kell figyelned egy készülő webáruháznál, amelyek túlmutatnak a technikai megvalósításon! Nem egyszerű feladat, de egy profi webfejlesztő csapat segíthet ebben.

Kérdésed van webáruház készítés témakörben? Mi segítünk abban, hogy megvalósítsd elképzeléseidet! Kérj ajánlatot még ma, és mi 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!